klanten over Momoko

Relaties aan het woord over de kwaliteit van het werk van Momoko:

Marc Langen, Sales Manager FrieslandCampina Dagvers Out of Home:

"Visie" als business thema loopt soms het risico te verworden tot een containerbegrip. Zo niet bij Monique, zij maakt "inspiratie" en "visie" als richtinggevende onderwerpen waardevol, dichtbij en écht door haar verfrissende en creatieve aanpak.

Een workshop met Monique is eigenlijk een sessie met de klant, de eindgebruiker. Zij is als geen ander in staat deze consument in een heel ander perspectief te plaatsen en je bewust te maken van de enige relevante zienswijze: die van de gebruiker zélf.

Vakkundig, enthousiast en met gevoel voor de groepsdynamiek pelt zij laag voor laag de verkokerde opvattingen van de workshop deelnemers op zeer oorspronkelijke wijze af en vervangt deze door De Waarheid van de consument. Door haar talent en aanpak zie je na zo'n sessie je afnemer niet meer als opponent, maar leer je gezamenlijk naar de belangen van de eindgebruiker te kijken. Monique maakt "inspiratie" en "visie" zo weer doelgericht en concreet.

Marcel Loot, Manager Productgroep Gastvrijheid, Groene Hart Ziekenhuis Gouda:

Na een inspirerende deelname aan de TrendExpeditie 'Voeding in de Zorg' is Momoko Concepts verzocht om voor de komende vijf tot tien jaar in samenwerking met vertegenwoordigers van het ziekenhuis een visie te ontwikkelen op het gebied van de maaltijdbeleving voor patiënten en hun omgeving. De combinatie van kennis en kunde van de vertegenwoordigers van het ziekenhuis op het gebied van maaltijdbeleving aangevuld met de kennis, enthousiasme en passie van Momoko het geresulteerd in een ambitieuze visie die past bij het ziekenhuis en haar patiënten. De geformuleerde visie Bewust Beter wordt ondersteund door trendy visueels. Nu de "wat willen we nu eigenlijk" vraag is beantwoord is er ambitieuze basis gelegd om de "Hoe gaan we dit realiseren" vraag onderbouwd te kunnen beantwoorden. Onze zorg gaat verder�..! Samen met Momoko kunnen wij stellen dat met de visie Bewust Beter een bijdrage is geleverd aan de verwezenlijking van dit GHZ doel.

David Harris, Marketing Director, Arjo Wiggins Fine Papers managed Monique at Arjo Wiggins Fine Papers:

Monique excelled at new product development adding a number of innovative products to the range. She also created exceptional award winning advertising and promotion campaigns in support of the brands for which she was responsible. She was fun to work with, very important in ensuring a team is successful.

Loes Schepens, Partner & Grafisch ontwerper Eindeloos Den Haag

The lectures of trend forecaster Monique Willemse are always inspiring. In the first instance, crucially she knows what she is talking about but, as importantly, she tells her story with tremendous enthusiasm and conviction. As a client of Monique you can be sure she does the in-depth research to make the correct links to spot the next trend that suits your business. Her lectures are always well supported with new, interesting, unexpected and humorous images. Monique Willemse creates new perspectives on her subject.

Sanne Roemen, Facilitator of group creation processes, knowledge development and network weaving - OOMPH Advies

Monique and I worked together on an inspirational event for the first key users / ambassadors of the Bieb to Bieb knowledge platform, initiated by SIOB. Question was to stimulate these key players to not only generate ideas about how to share knowledge on this platform but also how they would engage their own networks to do so. Monique put together a very varied programme of activities sending the participants on a queste into the city of Den Bosch to share knowledge with people on the streets. I was impressed by her originality and flexibility. She was calm and in control during this full day of exciting activities. I was facilitator of a workshop aiming to put together a plan for action on implementing the platform. It was easy working with Monique, everything was taken care of perfectly. I hope to be working together again in the future.

Anke Preissmann, Marketing Manager - Neenah/FiberMark produceert hoge kwaliteit synthetische vezelproducten, geïmpregneerde speciale papiersoorten en niet-geweven producten voor industriële toepassingen en de grafische industrie.

Momoko heeft voor ons een overtuigend en sterk marktgeoriënteerd concept ontwikkeld inclusief competente aanbevelingen over de assortimentsopbouw en nieuwe marktkanalen.
Het projectdoel: 'nieuwe producten en een nieuw merkconcept' is tot onze volle tevredenheid bereikt. De analyse en uitvoering door een externe vakvrouw bracht nieuwe ideeën, een andere zienswijze en hierdoor hebben wij gebaande paden verlaten. Dank aan Momoko voor de professionele ondersteuning en de sympathieke samenwerking!

Jan-Willem Kleppers, Director Commercial Print at PaperlinX Benelux

Monique is a true creative professional with a strong vision on how to go forward on a wide variety of topics. Above all she is also fun to work with.
She helped us with the development of the coming Lumi campagne. In this process she managed to convince our team on several occasions to look at the project from different angles. The finished product is, as a result of that, of outstanding quality.
June 16, 2011
Top qualities: Personable, High Integrity, Creative

Rogier Suijkerbuijk, Sr. Productmanager PaperlinX Benelux at Proost en Brandt

In 2010/2011 I have hired Monique Willemse on behalf of our company and StoraEnso Fine Paper to develop a customer journey for the Lumi woodfree coated paper brand. It was a pleasure working with Monique. The whole project has been enjoyable and very worthwhile. Monique has a great talent for interviewing customers in depth and is able to reveal underlying emotional motivations explaining customers' business conduct. This has enabled us to develop a customer journey for the Lumi brand which addresses practical customer needs for product, service and communication for woodfreed coated paper.
Also Monique has shown to be able to run this project effectively within the given timeframe, and to get consensus with her principals for the final proposal regarding repositioning the Lumi brand. Monique has proven to be a great sparring partner who is able to create a fresh view on the matter at hand.
April 1, 2011
Top qualities: Personable, High Integrity, Creative

Ties van Doorn, art director/eigenaar MJVDesign

De trendlezing "Scientists turn into Rockstars" tijdens het Proost en Brandt/Abbey evenement was heel inspirerend en gaf een heldere kijk op de toekomst met voor mij heel herkenbare trends.
November 14, 2010

Cosiene Burger, Manager a.i. ROC van Amsterdam

Ik heb met veel plezier naar je lezing geluisterd en gekeken tijdens het Crosscare-café van 15 maart j.l., georganiseerd door Izovator. Met behulp van zeer aantrekkelijke beelden vertelde je ons hoe je op een praktische manier kunt innoveren. Sterk in jou methodiek vind ik dat je mensen uit alle geledingen meeneemt in het ontwikkelen van dromen en nieuwe visies naar doelen. Daarmee zet je een vernieuwing neer die breed gedragen wordt en herkenbaar is. Die herkenbaarheid heb je nog sterker neergezet door de gewenste toekomst te verwerken in concrete haalbare doelen. Door deze doelen optimaal te visualiseren haalde je de mogelijke ruis, die ontstaat door verschillen in beeldvorming, eruit. Men kan meteen aan de slag en er zijn duidelijke referentiepunten waaraan getoetst kan worden! Jouw verhaal ging over een ziekenhuis, maar de methodiek is in elke complexe organisatie die wil innoveren goed bruikbaar. Ik beveel je van harte aan! Veel succes met je veelbelovende bedrijf!
April 26, 2010

Stephan Hanke, Marketing Manager bij Arjo Wiggins Fine Papers & Marketing Director bij papierproducent M-Real huurde Monique Willemse in als conceptontwikkelaar en trendwatcher:

Monique did a hell of a great job when she worked for Arjo and later for M-Real Zanders.

Peter van Assche, architect & owner, bureau SLA

Monique is one of the few people who is able to listen to a good idea or thought and multiply it by a tenfold. She adds her experience, inspiration and creativity, cooks the ingredients on the run and comes up with a result that positively exceeds your expectations. Working with her gives your project a boost of ideas that are immediately useful as well as full of promising possibilities for the future.

Pieter van Driel, Manager Facilitair Service Centrum, Ziekenhuis Rijnstate - Alysis Groep huurt Momoko in als visie- & conceptontwikkelaar tbv het Project 'Voeding op de Kaart' (ontwikkeling patiëntenmaaltijden)

De samenwerking met Momoko heeft de buitenwereld binnen gebracht. Goede verantwoorde maaltijden maken konden we al, nu nog een goede dosis beleving en het geheel is op smaak en af. Oogkleppen af, ruim baan voor nieuwe gedachten, inperken komt later wel.

Liliane Smit, Corporate Public Relations Manager - Ricoh huurde Momoko in voor diverse conceptontwikkelingsprojecten waaronder de Ricoh Colour Bar:

Wij hebben Momoko ism Seinen de opdracht gegeven om een communicatieplan te ontwikkelen voor onze sponsoring van het jubileumjaar van Frans Molenaar. Een van de voorstellen van Momoko was de Nashuatec (nu Ricoh) Colour Bar. Een representatief en aantrekkelijk tool, waarmee we zowel een boodschap overbrengen (het koppelen van Nashuatec aan het thema kleur), als zichtbaar zijn op evenementen en stands of loges kunnen inrichten en personaliseren. Nashuatec is als relation based company erg actief op het gebied van hospitality en sponsoring, de Colour Bar wordt dan ook vaak gebruikt bij grote evenementen zoals de opening van Frans Molenaar's tentoonstelling in het Centraal Museum in Utrecht, Indoor Brabant en het WK Honkbal. Het is gewoon een mooi ding, met veel zorg ontworpen en uitgevoerd. En dat zien mensen, dan valt het op en heeft het effect! Dat is zeker gebleken uit de reacties van gasten, vandaar dat wij de Colour Bar ook volgend jaar weer voor een aantal evenementen zullen gaan inzetten.

Paul Levenbach, Directeur PresCom MarketingCommunicatie:

Monique is a professional. She knows what she is talking about. Fun to work with. She has a warm personality, is very creative and a true people person.

Colin Ouwerling, Group Marketing Manager Athlon Car Lease Nederland:

The bestseller 'A whole new mind' van Daniel Pink verwoordt mijns inziens goed wat Monique doet en waarom haar concepten succesvol zijn. Pink voorspelt dat bij 'right-brainers' de toekomst ligt en Monique is een echte 'right-brainer'. Ze balanceert goed de rationele houding van het bedrijfsleven met haar inventiviteit en gevoeligheid. Ze maakt het daardoor gemakkelijker je klanten te begrijpen en hun wensen te adresseren.

Patrick Van Gerven, Hoofd horeca services, Catharina-ziekenhuis:

De masterclass visieontwikkeling gaf een goed beeld van de manier waarop mevrouw Willemse te werk gaat in met name kleinschalige projecten. Met name het gebruik van visuele elementen gecombineerd met pakkende termen die buiten de kaders van alle dag vallen vielen op. Wat mij bij gebleven is dat voor een visie allereerst bekend moet zijn wat het einddoel zou moeten zijn en dat de weg naar het einddoel niet altijd loodrecht maar juist ook vanuit verschillende invalshoeken gemaakt kan worden. De beste ideeen komen tevens niet altijd van ver, je eigen personeel weet vaak heel goed wat er speelt/leeft/verbetert kan/moet worden.

Jan-Jaap Schmitz, Hospitality Officer at UMC St Radboud Nijmegen:

Monique heeft zich laten zien als een krachtig en to the point ondersteuner bij het concipiëren van beleid. Consistent en met rust, waardoor deuren worden geopend en de neuzen worden gericht overeenkomstig het INK-principe 'richten - inrichten - verrichten'. Het verrichten is aan ons zelf. Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de organisatie van de trendtours!

Vianney de la Houplière, Brand Manager M-Real Zanders huurde Momoko voor nieuwe product ontwikkeling en trendforecasting:

Blooming future. Didn't you wonder in the first place what Momoko means. And why did Momoko call itself Momoko?
Well, I did (as well).
Momoko means in Japanese peach blossom, but still you don't know why Momoko is called Momoko.
And why Monique Willemse aka Momoko spends so much time in places like Kew Garden or other gardens and museums of the world... Strange thing.
Once you had a project with Momoko, you have experienced what it means to see a project blossoming, starting from a seed, growing and developing like a small tree and finally blooming in a beautiful flower.
Monique Willemse has this rare talent to see the flower before it opens. She knows that it will bloom and tells you what it will look like. It's amazing. And still you don't know why she called herself Momoko and not "Just before Momoko" or "Pre-Momoko."

Phyllis den Brok, Verandermanager/Directeur van Phliss & lid van VKGE [Vereniging Keukenmanagement Gezondheidszorg regio Eindhoven] over Momoko's presentatie 'Toekomstscenario's in Voeding & Ondervoeding in 2020 tijdens VKGE academiedag juni 2009

De toekomst van eten en drinken: OER eten, NANO NANO & HAP SNOEP WEG
Na een korte inleiding over trends werden drie toekomstscenario's op het gebied van eten en drinken gepresenteerd.
Daarna vond een discussie plaats over het toekomstscenario van je keuze in relatie tot de mogelijkheden die dit zou bieden voor je keuken binnen de eigen zorginstelling. In een volledig open mind-setting werd een aanzet gegeven tot de geboorte van een vari�teit aan toekomstige producten die inspeelden op een veranderende klant en maatschappij. Erg goed om helemaal los te komen van de hectiek en het tunneldenken van alle dag en nieuwe fantastiche, speelse eetmogelijkheden te ontdekken waarin recht gedaan wordt aan futuristische technieken en andere manieren (en zintuigen) van beleven. Wat een mooie manier om weer ruimte in je hoofd te krijgen!

Djenny Brugmans, Partner at ROZENBROOD & TrendConnection

Tijdens het onderdeel Trendimplementation (Trends vertalen naar nieuwe strategieën of concepten) is Monique Willemse een van onze vaste gastsprekers voor de post-hbo Specialisatie Prognose & Strategie van academie Artemis, hogeschool voor styling en vormgeving. Op inspirerende wijze vertelt ze over cases uit haar bedrijf Momoko. Voor de studenten is het elke keer weer een eyeopener om te zien wat de kracht van trendwatching is in de praktijk. Wat is de toegevoegde waarde van een trendwatcher wanneer je trends kunt interpreteren en hiermee een meerwaarde te creëren voor je opdrachtgevers.
Ze neemt ons mee op reis en vertelt openhartig over haar ervaringen en lessen die ze de afgelopen jaren heeft geleerd. Maar ook wat het voor een organisatie betekent om met een trendwatcher te werken. Wat de impact kan zijn en hoe men samen met de organisatie werkt aan concepten die zijn afgestemd op de ontwikkelingen|trends in de maatschappij.
Het is prettig om met Monique te werken en ik waardeer haar expertise en deskundigheid.

naar publicaties monique willemse opdrachten publieke sector bedrijfsleven trendinterpretatie TrendExpedition.com spreker publicaties klanten over Momoko portfolio contact/route naar portfolio